17 January 2010

Terpaksa Berpisah

Ada banyak cara memutuskan cinta.
Taraf ekstrimnya terdasar mengikut jantina juga.
Tapi ada sesetengah situasi, perempuan lebih kejam dari lelaki.
Ada pula di sedikit2 kes, lelaki lebih menghinakan diri dari perempuan.

Semua terpulang pada pemutus tersebut.
Tetapi secara amnya


1) Gaya Direct

contoh:
i) "saya tetap dengan agama saya. maaf. saya tidak mungkin akan tukar pegangan hidup saya. Allahu akbar"

ii) "i tak boleh blah dengan perempuan yang tak boleh terima life i. mak bapak i pun tak banyak bunyi macam u"

iii) "awak dah pilih dia. saya redha"


2) Gaya Pusing2

contoh:
i) "bukan saya tak nak. tapi A cakap awak kata B suka kat awak, lepas tu saya tanya C, dia kata A ckp benda yang betul... blablabla (semakin ramai huruf yang akan mula keluar, sampai serabut)"

ii) "ntah... saya pun tak tahu... awak baik... tapi saya tak boleh sayang awak... mak saya... lepas tu dulu masa saya kecik2... (semakin merapu)"

iii) "bukan salah awak. saya yang jahat. saya kejam. saya tak sembahyang. saya minum arak. saya kaki joli. saya hisap dadah. saya saya saya saya. bukan awak....... (bukankah yang sepatutnya minta putus pasangan itu, kalau dah mcm2 haramnya perangai sang peminta putus?)"

iv) "i ada barah otak"


3) gaya Freestyle

i) Melalui sms: "sorry. i cant be with you"
ii) Melalui kawan2: "dia cakap dia tak mau jumpa kau lagi"
iii) Terus diam tanpa memberitahu apa2 status.

Apa2 gaya sekali pun, cara mencincang perhubungan (walaupun seiras), tidak sama dengan kaedah melangkah pergi dari kekasih di negara2 luar. faktor2 seperti budaya dan adat resam sangat mempengaruhi perbuatan kita sehari2, sekuat mana kita jeritkan kita ini anti budaya.